האבות ציוו את בניהם לא לקחת נשים מבנות כנען, להרחיק ללכת ללבן ומשפחתו ומשם לקחת להם נשים.
הר"ן תמהה ע"כ, וכי מה ההבדל הרי לבן היה עובד ע"ז , יתר ע"כ על לבן נאמר שביקש לעקור את הכל.
"החודש הזה לכם הוא ראש חודשים" מדוע דווקא ניסן צריך להיות החודש הראשון, הרי לפי חודשי הלבנה אין שום חודש התחלתי, יש כאן מעגל ללא נקודת התחלה וסוף.
תשובת הר"ן והרמב"ן. איך מסתדרים עם ממצאי המדענים שהעולם קיים עוד שנים רבות לפני הספירה היהודית.
תשובתו של רבי שם טוב גפן.
אהרון זוכה באורים ותומים על שלא נתקנא במשה.
הר"ן מסביר שיש כאן מידה כנגד מידה, הוא לא נתקנה בנבואה וזכה בתוך עבודת הכהן לחלק נבואי.
בנ"י נמצאים על ליבו תמיד
משהקצת נרתע מהשליחות שה' מטיל עליו וטוען שעדיף שלא כי הוא מגמגם, עונה לו ה' - "מי ישום פה לאדם או מי ישום אילם", הר"ן חושף עומק בתשובה ה'.
כלפי הקב"ה גם דברים של העדר הם יצירה בכוונה תחילה.
הרב זצ"ל חושף לנו עוד עומקים.
הכבד פה גורם לכך שעם ישראל לא יתפס לתוכן החיצוני אלא לתוכן הפנימי והנצחי,כך היא התורה, שלא כחכמת יון שמתפארת ביופי חיצוני.
נביא לא מתנבא רק בשביל עצמו.
המעלות הנדרשות לנבואה לא כוללות רק מעלות של התעלות אישית, הנבואה היא בשביל הכלל.
הנביא מדבר לעם כדי שהעם יתעלה ויתרומם וישמע את דבר ה'.
אם כך, מדוע גדול הנביאים היה מגמגם?
משה רבינו, הנביא שלא היה כמותו ולא יהיה, מדוע הוא היה צריך את אהרון כדי לגאול את עמ"י.
משה רבינו הוא נס, שכל הפועל שמתחבר אל הגוף, אז מה הכוונה שבכל יהודי יש בחינת משה רבינו?