הביטוי "התגשמה האלוהות" הוא ביטוי חד־משמעי לעבודה זרה | הנוצרים בכל הדורות רדפו את עם ישראל | הרמב"ם בפירוש המשניות אומר שעיקרם של החגים במסכת עבודה זרה קשורים לנצרות
הכוזרי מבוסס בתחילתו על חלום, החלום הוא השכל | ריה"ל מקדים להביא את הפילוסוף שמבטא את קליפת הגאווה של השכל האנושי | הבריאה כולה משתוקקת לבורא | אין אצל הבורא רצון שמעיד על חיסרון כמו אצל האדם
מדוע רבי יהודה הלוי כותב את הספר במבנה של חבר ומלך ולא כספר אמונה? | מדוע הספר כולו בנוי רק על חלומו של המלך? | חשיבות החיבור בין הרצונות למעשים- "כוונתך רצויה"
לימוד בספר הכוזרי - שיעור 96 (מאמר א' סעיף קט"ז-קי"ז)
סעיף י"א הוא תמצית מאמר ראשון - יציאת מצרים שהיא עיקר האמונה, במצרים ראינו בענינו את הניסים של הקב"ה.
סעיף כ"ז ממשיך ואומר למה הניסים התגלו דווקא בעם ישראל - בזכות הסגולה האלוקית.
ובסוף המאמר מדבר ריה"ל על שיא הביטוי של הסגולה - הנבואה שהיא יחודית לעם ישראל
טהרת המשפחה - זו דרישה שנראית על אנושית, ולעם ישראל יש את הכח לעמוד בה בגלל קדושתו.
תלמוד תורה - "והגית בו יומם ולילה" זו מטלה קשה ומחייבת.
מילה - הקושי בברית מילה וחשיבותה
לאחר שדיבר החבר על כך שאנו צריכים לקבל את צרת הגלות בהכנעה, אמר החבר שאף הגרים הבאים להתגייר, מציינים להם שעם ישראל סובל, ולא פשוט להיות יהודי.
הרחבה בעניין התשובה לגוי, שצריך ללמדו עיקרי מצוות ואמונה.
החבר אומר שצריכים להבין את החשיבות של הגלות אך לא מתכוין שאין מצווה לעלות לארץ ישראל.
יש כאלה שאוסרים על עליה בניגוד לשלושת השבועות, אבל שלושת השבועות לא נפסקו להלכה בזמנינו (על פי דברי הרצי"ה והחת"ס)
א. כל אדם שיעשה מעשים טובים יכול לזכות לגמול אך ישראל הם עם שעצם מהותו הוא החיבור לה', כמבואר באגרת תקנ"ה של מרן הרב קוק.
ב. שפלות ישראל בזמן הזה ושפלות העמים