א - זמן בדיקת חמץ בתחילת ליל י"ד. ב - דברים שאסרו חכמים קודם הבדיקה. ג - הברכה. ד - מקומות החייבים בבדיקה. ה - הנר ופנס. ו - האם צריך לבדוק אחר פירורים קטנים מכ'זית'. ז - האם צריך לבדוק את הספרים. ח - האם סומכים על הניקוי שלפני פסח.
ט - הנחת פתיתי חמץ והאפשרות להיעזר בבני הבית. י - היוצא למדינת הים. יא - אם מכירת כל הבית או השכרתו במסגרת מכירת חמץ פוטרתו מבדיקה. יב - בדיקת חמץ אחר זמנה, ודין השוכר חדר במלון. יג - בית כנסת ופנימיות וישיבות. יד - חמץ תחת מפולת ואם צריך לבדוק מחסן.
השיעור יעסוק בשאלה האם מינוי שליח צריך קנין, ומהו תפקידם של העדים בדיני ממונות לעומת שאר הדינים, האם השליח עצמו צריך לנכוח בשעת המינוי, אופן המינוי בעל פה או בכתב, ומדוע נצרך קנין סודר במכירת החמץ.
שבוע הבא לעת הזאת כולנו מסובין. אבל צריכים לדעת שלמעשה שלושים יום לפני פסח שואלין ודורשין בהלכות הפסח. והאשה מכינה את הבית ומנקה ומבערת את כל החמץ כבר כמה ימים לפני פסח, והבעל והאיש באים על המוכן בליל ערב פסח לבדוק את הבית.
יש אנשים שההכנות קשות עליהם ולהם צריך לומר שלא צריכים לעשות למעלה מיכולתם ובלבד שיעשו את מה שהתורה חייבה אותם כמינימום וכמובן יתכוונו במעשיהם לשם שמים. את החיובים יעשו ובהידורים ימעטו. אבל מי שיכול לעשות יותר, מחויב לעשות יותר! מצופה ממנו להדר בהידורי המצוות ואינו יוצא ידי חובה בעשיית המינימום. אין להסתכל על הזולת ולעשות כמותו. כל איש צריך לעשות כפי יכולתו. אם מעט ואם הרבה. לא נקבע בתורה מכנה-משותף-נמוך לפיו יעשו כולם.
גאווה השאור שבעיסה; בדיקת חמץ ביעילות; בדיקה וסילוק כל פירור; ניקוי הספרים לפני פסח; ניקוי הכובע וכיסי הבגדים; אמירת הלל בערב פסח; ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.
גם מי שנוסע לפסח חייב בבדיקת חמץ; האם אפשר להיפטר מחובת הבדיקה ע"י מכירת החמץ לגוי; מוטב לקיים את המצווה ולא להיפטר ממנה; מחירה של מצווה; בדיקת חמץ למתאכסנים במלון.