הכל כשרים לקרוא את המגילה חוץ מקטן, למה קטן לא? תוס' עושה חילוק בין תרי דרבנן לחד דרבנן המג"א מביא מקור לסתור, יש נפקא מינה במקרה שאשה יצאה יד"ח בקידוש מדאורייתא אם יוכל קטן להוציא אותה יד"ח. יש מחלוקת ראשונים כמי הלכה, אם קטן יכול לקרוא מגילה. חינוך זה חובת האב או חובת הבן? נפקא מינות
האם קטן יכול לקרוא את המגילה בשביל גדול?
מהמשנה במגילה משמע שלא יכול, ואילו מההגדה של פסח משמע שיכול.
השאלה הזו תלויה בשאלה אם 'תרי דרבנן' יכול להוציא 'חד דרבנן', ואולי אפשר להוכיח מברכת המזון, ומקידוש בשבת.
* נחלקו הראשונים על מי מוטל דין חינוך - על האב או על הבן.
* מחלוקת אחרונים לגבי ערבות נשים - האם אשה שקראה את המגילה יכולה להוציא נשים אחרות?
בשיעור פורס הרב את שיטתו כיצד צריך ללמוד את סוגיות הגמרא - שימת דגש והקשבה למקורות המדוייקים את מביאים החכמים.
מדוע פותחת מסכת מגילה דווקא בסוגיית לימוד התאריכים הנוספים של החג כשלחלק מהשיטות המשנה אינה להלכה, לפחות בזמן הזה?
סוגיא זו פותחת צוהר להבנת עניין החג. אגרת אסתר - אוניברסלית, מגיעה לכל אחד. מול אגרת מרדכי - קשה, מחייבת את כולם.