שאלה בעניין שמירת נוסח אשכנז הקדום כמנהג האבות, לעומת תפילה בנוסח אשכנז של תלמידי הגר"א * מי שנוסחו האישי שונה מנוסח רוב הציבור, כיצד יתפלל לעצמו וכיצד כשליח ציבור * את מנהגי האבות המחייבים לומדים מהמציאות ולא מספרים * מתי נכון לדבוק במנהגי אבות השנויים במחלוקת * האם צריך לעבור דירה כדי להתפלל בנוסח אבות? * כיצד ליישם בימינו את המצווה לתת עשירית מהנכסים לחתונת כל ילד * לחנך את הילדים על ערך הנישואין ולא להבליט את הבעיות
מדוע לא נקבע בהלכה גיל נישואין לנשים, כפי שנקבע לגברים? * המנהג הקדמוני לתת לנישואי הבת עשירית מהנכסים * האיסור מדרבנן לקדש בת בקטנותה, ובאילו נסיבות התירו זאת * כשהמצב הכלכלי באירופה השתפר עלה גיל נישואי הבנות * שני טעמים מדוע בימינו גיל נישואי הבנות מאוחר יותר * הגיל הראוי לנישואי בנות בימינו: בין 18 ל 22 * אחריותם של הצעירים לכלכל את זמנם היטב ולהגיע מוכנים לנישואיהם בגיל הנכון * המצווה על ההורים ועל כלל הציבור לסייע לצעירים בדרך לחופתם
לבטים לגבי לימודים אקדמיים של בת שמצטיינת בלימודיה ● בעיות בשידוכם של בנות מוכשרות ושל בנים פשוטים ● בנות מעוניינות בחתן שיעניק להן משענת וביטחון ● בנים חוששים שבת מוכשרת מהם לא תעריך ותאהב אותם.
מכתב אודות רווקות ושידוכים, מותר להיפגש לצורך נישואין בתשעת הימים, לחזק ידי עושי מצווה - שדכנים טובים , לא כל אחד מסוגל להיות שדכן, לפטור את הזוגות מהצעות סרק , לעודד שדכנים , מעלת השדכן, לא להיפגע מהצעות שידוכים, אחריות הקהילה, שדכנים לקהילות.
התמודדות מול שחיקת ערך המשפחה בחברה המערבית. איך לא לחנך על ערך המשפחה היהודית. נערות מקבלות שיעור מפחיד כיצד לזהות בעל מכה פוטנציאלי. האם אפשר לבחור בן זוג בסיוע רשימות ותרשימים?
חובה להזכיר את אשמת המדינאים וראשי הצבא במצב הקשה; מכתב כואב על בעיית הרווקות ועל הצורך לעסוק בשידוכים; חריות של החברים ושל הקהילות למצוא זיווגים לרווקים.
מכתב נוגע ללב על מצב השדכנות בציבור הדתי-לאומי; רבים יכולים להצליח בשידוך באופן מזדמן, אך לעסוק בכך בשיטתיות צריך כשרון מיוחד; בעלי רצון טוב שמציעים הצעות סרק;