יש אומות שאצלן הגבורה מופיעה בתור צעירות פראית, וכאשר העם מתבגר, הגבורה שלו נעלמת. אצל ישראל הגבורה והקדושה נובעות מאותו מקום, ולכן כאשר חוזרים לשורשים הקדושים שלנו, גם הגבורה מופיעה בצורה שלמה.
ביחס למועדי אייר, יום העצמאות הוא יום של מבט על גבורת החיים הנגלית, ול"ג בעומר הוא יום של מבט על גאון הקודש שמעל המציאות. המשימה שלנו היא לחבר את שני המועדים ותפיסות העולם יחד, וזו העבודה של יום ירושלים, מבט על עיר ארצית שכולה קדושה.
משיח בן יוסף מגלה את הצד הלומי המעמיד את עם ישראל כעם פרטי בין האומות.
ומשיח בן דוד עוסק בקודש שמכוחו עמ"י נעשה אוניברסלי.
ביום ירושלים נפגשים עם משיח בן דוד.
בשחרור ירושלים עלינו קומה, ואם לא מחוברים לקודש- הקומה האוניברסלית גורמת הרס ומנתקת מהמוסר הלאומי.