האם מי שלומד לאט יכול להיות תלמיד חכם?; יש מי שאינו קולט מהר, אך הוא בעל הבנה עמוקה, יכולת הסברה או כישרון סיכום; אין לבחור במקצוע תורני כפרנסה, אלא מתוך רצון אמיתי להתקדש במסירות לתורה ולהוראתה; בימינו יש מלמדי תורה רבים, ונכון שרק המתאימים ביותר יילכו להוראה.
על האדם לעסוק ביישובו של עולם בהתאם לכישוריו ולנטיותיו; רק מי שמתאים להוראה ולרבנות נכון שיתפרנס מן הציבור כדי לעסוק בתורה; חשיבות התכנון המוקדם בגיל צעיר; שנות הלימוד בישיבה מתאימות להתבוננות עצמית ולבחירת הדרך בחיים מתוך תורה; שלושת המרכיבים שעל פיהם נכון לבחור; פגם במידות עלול להוביל לבחירה שגויה.
האם נכון לעסוק בתורה ולהתפרנס מן הציבור? התנאים והאמוראים עבדו לפרנסתם; פסק הרמב"ם שאסור להטיל עמו על הציבור; מנהג יששכר וזבולון; דעת החולקים על הרמב"ם; היתרים מיוחדים לדורנו; מי שאינו מתאים להוראה ולרבנות נכון שילמד מקצוע.