- ספריה
- ציפורן שמיר
- הלכה מחשבה ומוסר
- מצוות התפילה וערכה
ס יִזָּהֵר לֶאֱכֹל בְּעִתּוֹ קֹדֶם שֶׁיִּרְעַב וִיִחָלֶ"ש חוּשִׁי"ם .
ס"א צָרִיךְ לְהִתְפַּלֵּל עַל הַפַּרְנָסָה קֹדֶם אֲכִילָה וַאֲנִי בְּעָנְיִי נָהַגְתִּי לוֹמַר נֻסָּח זֶה: לְךָ ה' הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת וְהַנֵּצַח וְהַהוֹד כִּי כֹל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה וְהַמִּתְנַשֵּׂא לְכֹל לְרֹאשׁ. וְהָעֹשֶׁר וְהַכָּבוֹד מִלְּפָנֶיךָ וְאַתָּה מוֹשֵׁל בַּכֹּל וּבְיָדְךָ כֹּחַ וּגְבוּרָה וּבְיָדְךָ לְגַדֵּל וּלְחַזֵּק לַכֹּל. וְעַתָּה אֱלֹהֵינוּ מוֹדִים אֲנַחְנוּ לָךְ וּמְהַלְלִים לְשֵׁם תִּפְאַרְתֶּךָ . וִיבָרְכוּ את שֵׁם כְּבוֹדֶךָ וּמְרוֹמַם עַל כָּל בְּרָכָה וּתְהִלָּה . יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ וֶאֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלֵינוּ וְיֻשְׁפַּע טַל הָעֶלְיוֹן מִתְרֵין מַזָּלִין נוֹצֵר וְנַקֵּה דֶּרֶךְ חֵיךְ וְגָרוֹן לְאַבָּא וְאִמָּא וּמֵאַבָּא וְאִמָּא לִזְעֵיר אַנְפִּין וּמִזְּעֵיר אַנְפִּין לַחֲקַל תַּפּוּחִין קַדִּישִׁין וּמִשָּׁם יִשְׁתַּלְשֵׁל וְיַגִּיעַ וְיֵרָאֶה הַשֶּׁפַע הַהוּא בְּכֹל הָעוֹלָמוֹת וְרַוֵּה פְּנֵי תֵּבֵל וְשַׂבַּע אֶת הָעוֹלָם כֻּלּוֹ מִטּוּבְךָ וּמַלֵּא יָדֵינוּ מִבִּרְכוֹתֶיךָ וּמֵעֹשֶׁר מַתְּנוֹת יָדֶיךָ כִּי אַתָּה הָאֵל הַטּוֹב וְהַמֵּטִיב לַכֹּל וְזָן וּמְפַרְנֵס וּמְכַלְכֵּל בַּחֲסָדֶיךָ לְכֹל בְּרִיּוֹתֵךָ כְּדִכְתִיב פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן וּכְתִיב נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וּכְתִיב וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ וֶאֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁנִּהְיֶה אֲנַחְנוּ וְכֹל בְּנֵי בֵּיתֵנוּ בִּכְלָל הָרַחֲמִים וְהַחֵן וְהַחֶסֶד שֶׁתִּתֵּן לָנוּ מְזוֹנֹתֵנוּ בְּמִלּוּי וְרֵוַּח בְּהֶתֵּר וּבְנַחַת וַנִּשְׂבַּע לֶחֶם וַנִּהְיֶה טוֹבִים . עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינְךָ עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן קְדֻשָּׁתְךָ עֲשֵׂה לְמַעַן זְכוּת אַבְרָהָם יִצְחָק יַעֲקֹב מֹשֶׁה אַהֲרֹן יוֹסֵף דָּוִד. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגֹאֲלִי.
ס"ב יִהְיֶה בְּכָבוֹד עַל שֻׁלְחָנוֹ כִּי עַל שֻׁלְחַן הַמֶּלֶךְ הוּא אוֹכֵל. וְיֹאכַל בְּכָבוֹד לֹא כְּרַעַבְתָן וְלֹא יִהְיֶה גַּרְגְּרָן כִּי אָמְרוּ בָּרַעְיָא מְהֵימְנָא כִּי נֶאֱחָז הַסִּטְרָא אַחְרָא בְּאוֹתוֹ שֻׁלְחָן.
ס"ג אִם יָבֹא עָנִי בְּעוֹד שֶׁהוּא בַּשֻּׁלְחָן יִשְׂמַח מְאֹד וְיִתֵּן לוֹ פַּת וּמִסְּעֻדָּתוֹ אִם יוּכַל וְעַל כָּל פָּנִים לֹא יְשַׁלְּחֶנּוּ רֵיקָם וְיָשִׂים בֵּין עֵינָיו כִּי זֶה חֵלֶק גָּבוֹהַּ מִסְּעֻדָּתוֹ וּבְשִׂמְחָה רַבָּה יִתְאַמֵּץ לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרוֹ וְהִיא הַמְּעֻלָּה שֶׁבַּצְּדׇקוֹת לָתֵת מִידֵי דִּמֵיזָּן וּמִגּוּף סְעֻדָּתוֹ.
ס"ד יִטְבֹּל פְּרוּסַת הַמּוֹצִיא בַּמֶּלַח שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים וִיכַוֵּן כִּי עַל יְדֵי זֶה יֻמְתְּקוּ הַגְּבוּרוֹת וְתִסְתַּלֵּק הַסִּטְרָא אַחְרָא מֵהַשֻּׁלְחָן.
ס"ה אִם מַאֲכָל אֶחָד עָרֵב לוֹ וּמְסַלֵּק יָדוֹ מִלֶּאֱכוֹל לְסַגֵּף עַצְמוֹ עַל חַטֹּאתָיו הוּא חָשׁוּב לְפָנָיו יִתְבָּרַךְ וְעָבֵד וּמֵהַנִּי לִהְיוֹת לוֹ כַּפָּרָה. וְאִם יַתְמִיד בְּזֶה הוּא פִּקֵּחַ שֶׁאוֹכֵל וּמִתְעַנֶּה בְּבַת אַחַת כִּי מְעַט סִגּוּף זֶה שֶׁמְּסַלֵּק יָדוֹ מֵאֲכִילַת הֶעָרֵב לְחִכּוֹ נִרְצֶה לוֹ כְּעֵין תַּעֲנִית.
ס"ו אָמְרוּ בְּתַנָּא דְּבֵי אֵלִיָּהוּ לֹא נִתְקַבְּצוּ בְּנֵי אָדָם לְמִיתָה וְאֵין כָּל בְּרִיָּה יוֹרֶדֶת לִידֵי צַעַר אֶלָּא מִתּוֹךְ אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וְשִׂמְחָה בְּהַבְלֵי הָעוֹלָם הַזֶּה עַיֵּן שָׁם בַּאֲרִיכוּת וּמִי הָאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁמַע דִּבְרֵי אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא זַ"ל וְלֹא יִקְּרַע לִבּוֹ לִשְׁנֵים עָשָׂר קְרָעִים קְרוּעִי"ם וְהוֹלְכִים לְתֻמָּם לִמְאֹס בְּמִשְׁתָּאוֹת וּסְעוּדוֹת הָרְשׁוּת וּשְׂמָחוֹת הַמְּדֻמּוֹת. וּמִמַּה נַפְשָׁךְ אִם מַאֲמִין לְדִבְרֵי אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא זַ"ל וְיַעֲשֶׂה בְּנַפְשׁוֹ שֶׁקֶר הוּא פֶּתִי וְסָכָל הַמִּשְׁתַּדֵּל לִגְרֹם רָעָה לְעַצְמוֹ צַעֲרָא דְּגוּפָא אוֹ מִיתָה חַס וְשָׁלוֹם. וְאִם אֵינוֹ מַאֲמִין מֵאֵיזֶה אֹפֶן שֶׁיִּהְיֶה זוֹ רָעָה חוֹלָה וַעֲנֹשׁ יֵעָנֵשׁ מְאֹד גַּם עַל זֶה. וְאִם כֹּה יֹאמַר סֻגְיַן דְּעָלְמָא הָכִי הֲוִי וְכַאֲשֶׁר שָׁמַעְנוּ כֵּן רָאִינוּ בַּעֲלֵי עֹשֶׁר הַרְבֵּה עָשׂוּ מַרְזֵחִים רַבִּים שָׁתוּ וְיִשְׂכְּרוּ עָרוּךְ הַשֻּׁלְחָן מָלֵא מִכֹּל טוּב מַעֲדַנֵּי מֶלֶךְ וְיוֹשִׁיבוּ מֵחַבְרֵיהֶם כִּי שָׁם נִשְׂבְּע"וּ נִשְׂבָּעִי"ן וְנוֹטְלִין קֻפְרָא טָבָא לְפֻמָּא כִּסֵּא טָבָא לְפֻמָּא לֹא חֹדֶשׁ וְלֹא שַׁבָּת אַף אַתָּה אֱמֹר לוֹ תָּא חֲזֵי מַאי סַלֵּק בְּהוּ מִלְּבַד הָעֹנֶשׁ שֶׁל עוֹלָם הַבָּא שֶׁאֵינוֹ נִגְלֶה לְעֵינֵינוּ אֲבָל הוּא אֱמֶת בְּלִי סָפֵק כַּנּוֹדָע מֵרַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה הַקְּדוֹשִׁים וְכֹל דִּבְרֵיהֶם חַיִּים וְקַיָּמִים וְדַי בָּזֶה אִם בַּעַל נֶפֶשׁ אָתָּה. וְעַל פִּי הַשֵּׂכֶל עַיִן לוּ רָאֲתָה הָאָמוּר לְעֵיל אוֹת מ"ד ומ"ה עַיֵּן שָׁם.
ס"ז יִזָּהֵר לִטּוֹל מַיִם אַחֲרוֹנִים אֲפִלּוּ דְּלֹא שַׁיָּךְ טַעַם מֶלַח סְדוֹמִית כְּגוֹן שֶׁאָכַל פַּת לְבַד וְכַיּוֹצֵא כִּי יֵשׁ טַעַם גָּדוֹל עַל פִּי הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ וְכִתְבֵי רַבֵּינוּ הָאֲרִ"י זצ"ל.
ס"ח אַחַר מַיִם אַחֲרוֹנִים יֹאמַר לַמְּנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת וְכוּ' וּפָסוּק אֲבָרֲכָה אֶת ה' בְּכָל עֵת וְגוֹ' סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע וְגוֹ' תְּהִלַּת ה' יְדַבֶּר פִּי וְגוֹ' וַיְדַבֵּר אֵלַי זֶה הַשֻּׁלְחָן אֲשֶׁר לִפְנֵי ה' כְּמִנְהַג רַבֵּינוּ האר"י זצ"ל.
מוּסָ"ר מֵעִי"ר לֶקֶט שִׂיחָ"ה בְּאֶרֶ"ש נְכוֹחוֹת
סעיף יג
הרב החיד"א | טו בשבט תשפ"ב
סֵדֶר הַתָּרַת קְלָלוֹת. וּשְׁאָר נֻסְחֵי תְּפִלּוֹת
סעיף יב
הרב החיד"א | טו בשבט תשפ"ב
הַנְהָגוֹת יְשָׁרוֹת. נָשִׂים בְּאוֹ"ת מְאִי"רוֹת
סעיף יא
הרב החיד"א | טו בשבט תשפ"ב
אֶרֶ"ש חֵפֶץ מֵרַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה בַּעֲלֵי אֲסוּפּוֹת
סעיף ג
הרב יעקב סייג | חשוון תשפ"ב
הרב יעקב סייג
הֶעָרוֹת וּגְדֵרוֹת מִשּׁוּם תַּקָּנַת אוֹת בְּרִית.
סימן ו
חשוון תשפ"ב
בְּעִנְיַן הַלִּמּוּד וְאַבִזָרֵהּ. פֶּרֶק הָיָה קוֹרֵא
סעיף ד
חשוון תשפב
אֶרֶ"ש חֵפֶץ מֵרַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה בַּעֲלֵי אֲסוּפּוֹת
סעיף ג
חשוון תשפ"ב
הַקּוֹל מְתוּקָּן לַסְּעוּדָה . אֶרֶ"שׁ חֶמְדָּה
סעיף ה
חשוון תשפ"ב
אם יש הבטחה, למה יעקב ירא?
שופר
חידוש כוחות העולם
איך מתכוננים לקבלת התורה?
ראיית המבט השלם
פיתרון יוסף לחלומו של פרעה
איך מכינים תה בשבת?
האם מותר לפנות למקובלים?
הנס של השמן המיוחד של יעקב אבינו
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
לאן המריבות בתוך עם ישראל מובילות אותנו?