- הלכה מחשבה ומוסר
- הנהגת ה' את העולם
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
אסתר בת רחל
1889
"ישרצו המים שרץ נפש...ועוף יעפף"
חיות מצירופים של חיות, כגון: האַרכֶאופְּטֶריכּס (זוחל עם כנפי'ים), סוס עם צפרני טורף, ובכלל מניפה של חיות שנכחדו הקרובות למינים הקי'ימים. מקוטלגים לעידנים. לכאורה מוכיחים "התפתחות". כמו כן "הומונידים" מה",הומוארקטוס" ועד להומו ספיאנס ספיאנס". (סוגי אדם שנמצאו בתקופות שונות)
ויליקובסקי ז"ל, ויותר מכך ר' (פרופ') משה טרופ' הי"ו, הראו ערבובים ב"עידנים". אלא שיש מה לבדוק בהם גם את ה"פרמטרים" הנוספים. למשל: בסלע הפרמיאני האפריקאי שנמצא על גבי הסלע השלישוני באלפים, טוען ר' משה (בין שאר הרבה טענות מוחצות) לסתור את הסקת האבולוצי'ה מתוך הגאוכרונולוגי'ה שהפיתרון להמשך הנחת הגאורכונולגי'ה הוא ב"אפשרות הפשוטה" שהסלע עזב את מקומו באפריקה, נדד ונכנס לים התיכון, ומשם חצה אותו לאירופה ועלה אל פסגת האלפים. ומאחר שאין אפשרות ולא סימנים להתרחשות כזו- נשאר זה ממצא לסתור את העידנים. אבל במקרה זה, שנתקבלה השערתו של ווגנר על "נדידת היבשות"- הי'ה לכאורה מקום לאפשרות שהסלע הזה אכן אפריקאי, וממילא ממצא זה לא יכול להחשב מהממצאים הסותרים ממש.
מה שכן ברור:
א. שאין כיום שום ידע מדעי היכול לאשש את הרעיון ש"מינים" התפתחו מקודמיהם. [התאורי'ה הסינתטית של האבולוצי'ה" שקרוי גם "נאו דרוויניזים". יעוין בהערה 3 של פרופ' נתן אביעזר בבראשית ברא עמ' 72, בצ'. דרווין, 1859, The Origin of Species (הוצאה חוזרת: מנטור, ניו- יורק) עמ' 287, ס. ג'. גולד, 1980, The panda’s Thumb (וי'יקינג פנגווין, ניו- יורק) עמ' 151,150.]
ב. כמו כן לא נמצא התפתחות של "הומינידים" מקודמיהם (סטנלי, The new Evoleutionary Timetable , עמ' 153, ועמ' 151, א. טרינקהאוס ואחרים, דצמבר 1979, Scientific American כרך 241, עמ' 105-94.
ג. הרבה ממצאים של ערבוב בעידנים. (מויליקובסקי ופרופ' טרופ') ונמצאו אפילו זוחלים ו"הומיניד" בתקופה הקמברית.
זה מראה שיתכן יהי'ה לראות מדעית, את בריאת העולם החי הצומח והאדם בזמן אחד- בדיוק כמו שכתוב בתורה. ואת העידנים והתקופות- תוצר של התרביות והתמעטיות (ה"הכחדות") אשר היו מסיבות אשר היו. וראי'ה הכי גדולה לזה בשעור ו' בקטע אחרון.
ויש להעיר גבי הדינוזאורים ועוד חיות שלא ראינו, גם אם היו, (והי'ה גם זיוף שנתפס ונודע: "איש פילטדאון", ויקיפדי'ה, וכן ב"רשימה מן התיבה הלבנה", באינטרנט, מאמרים: "הגולגולת של איש פילטדאון", ו"האם קי'ים קשר אבולוציוני בין שמפנזה לאדם?") תהי'ה משוערת הכחדתם למתי שתהי'ה- במבול לא הכחדו, שהרי אז נצטוה נח לשמור כל החיות. אך ה"הומינידים"- אפשרי שכן. (עי' סי' ו').

חלק לעולם הבא
עודד מזרחי | תמוז תשס"יח
בעין טובה- חסין קדוש
חוברת י"ז
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ב ניסן תשפ"א

השגחת ה' על עמו
אוסף מדברי מרן הראי"ה זצ"ל
הרב משה צוריאל זצ"ל | ט"ז בטבת תשס"ז
כיצד ללמוד הסטוריה?
הקדמה למהלך האידאות
הרב שמעון קליין | יח אלול ה'תשנ"ד
על מה בכלל שמחים בט"ו בשבט?
איך ללמוד גמרא?
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?
ברוך שעשה לי נס במקום הזה
משמעות המילים והדיבור שלנו
לאן נעלמה האמת?
לקום מהתחתית של התחתית
עשרה בטבת - התחלת ההתחלות
האם הניסים שקרו במצרים יכולים לקרות גם היום?
מה צריך לעשות בשביל לבנות את בית המקדש?
מה הם קטניות ומי הם אוכלי קטניות?
חובת גיוס בני ישיבות לצבא בעת מלחמה
נושאים באמונה – מלחמה
הרב אליהו ברין | י"ב שבט תשפ"ה
סנהדרין דף נ"ו
הרב אלי סטפנסקי | י"ג שבט תשפ"ה
"ישלח לקץ ימין", מתים יחיה א-ל"
עולת ראיה – יגדל 8
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | א' כסליו תשפ"ה
